Останні новини

20 травня 2024 р.

Дослідження екстремальних умов у пошуках життя на Марсі

Багато людей, можливо, вважають, що пошуки життя на Марсі було завершено тоді, коли перші марсоходи NASA надіслали зображення безплідної, негостинної поверхні планети. Однак, оскільки науковці розширюють своє розуміння екстремальних умов, в яких життя існує тут, на Землі, й розширюють свої уявлення про те, який вигляд може мати позаземне життя, пошуки життя на Марсі тривають.

11 травня 2024 р.

Чи не забагато галактик-супутників має Молочний Шлях?

Велика та Мала Магелланові Хмари — найвідоміші галактики-супутники Молочного Шляху, але є й інші. Його оточує принаймні 61 галактика в радіусі 1,4 мільйона світлових років, але, ймовірно, їх є більше.

01 травня 2024 р.

У Чилі відкрито найвищу в світі обсерваторію

Ви зараз тут: Головна > Інфотека > Статті > Найдивовижніші астрономічні відкриття у 2012 році (початок)

Найдивовижніші астрономічні відкриття у 2012 році (початок)

Астрономічні відкриття в 2012 році змінили наші уявлення про Всесвіт і окремі його об’єкти. Короткий огляд найдивовижніших космічних знахідок наводить сайт space.com. Нижче подаємо переказ зазначеного огляду.

Величезні чорні діри

Спостерігачі, мабуть, не захотіли б занадто близько наближатись до галактики NGC 1277 (сузір’я Персея), а тим паче, до її надмасивної чорної діри, яка займає більшу частину самої галактики. Чорна діра, що міститься в центрі галактики, в 17 мільярдів разів масивніша, ніж Сонце. Її маса становить 14 відсотків від маси галактики, тоді як в середньому для галактик це значення дорівнює 0,1 відсотка.

Надмасивна чорна діра в центрі галактики NGC 1277

Мал. 1. Надмасивна чорна діра в центрі галактики NGC 1277

Дослідники були так вражені розмірами чорної діри, що додатково впродовж року перевіряли свої розрахунки, перш ніж їх опублікувати.

Найближча до Землі екзопланета

Сюрпризом 2012 р. стало відкриття землеподібної планети в потрійній зоряній системі альфа Кентавра. Одна із зір цієї системи — Проксима — найближча до нас зоря після Сонця. Відстань до неї становить 4,3 світлових років.

Найближча до Землі екзопланета

Мал. 2. Планета Альфа Кентавра Bb, яка лежить на відстані лише 4,3 світлових років від Землі, в уявленні художника

На цій планеті, мабуть, немає життя, адже її тверда поверхня може бути розплавленою: планета обертається навколо материнської зорі на відстані 6 млн км (Земля, як відомо, перебуває на відстані 150 млн. км від Сонця).

Екзопланету Альфа Кентавра Bb відкрили шляхом спостережень коливань положення зорі на небесній сфері, що спричинені гравітаційним впливом планети на зорю. Коливання дуже малі — зміщення зорі становлять не більше 1,8 км на годину. Дослідники заявили, що відкриття зроблено на межі можливостей сучасної техніки. Власне це дає підстави деяким астрономам сумніваються, що планета взагалі існує.

[Читати далі]