Останні новини

16 квітня 2024 р.

Чи допоможе «Джеймс Вебб» розгадати велику таємницю космології?

Науковці сподівалися, що космічний телескоп Джеймса Вебба допоможе вирішити питання про розширення Всесвіту раз і назавжди. Але поки що цього не трапилося. Натомість дві групи космологів обчислили різні значення сталої Габбла, ...

24 березня 2024 р.

Волога епоха на Марсі, можливо, була коротшою, ніж досі вважали астрономи

Нині Марс, мабуть, сухий і без життя, але численні докази вказують на те, що вода текла по Червоній планеті мільярди років тому. Тепер нові дослідження показали, що ця вода могла існувати менше часу, ніж вважали науковці раніше.

18 березня 2024 р.

Весняне рівнодення настало. Що це означає?

Ви зараз тут: Головна > Інфотека > Статті > 10 вартих уваги подій космічної науки в 2015 році (початок)
Сайт www.universetoday.com наприкінці минулого року розмістив статтю Девіда Дікінсона «10 Space Science Stories to Watch in 2015». Її переказ українською подано нижче.

10 вартих уваги подій космічної науки в 2015 році (початок)

Новий фільм Месники (Avengers). Перезапуск франшизи «Зоряні війни» (Star Wars). Фінальна частина Голодних ігор (Hunger Games). Марсіанин (The Martian) на великому екрані. Навіть якщо в 2015 році трапиться зомбі-апокаліпсис, хай там що, це буде великий рік. Проте не лише наукова фантастика, але й ми також на шляху до цікавого року в галузі космічної науки і космічних досліджень.

Людство матиме свій перший хороший погляд на Цереру й Плутон — наука дасть нам можливість використовувати нові фото замість півдюжини одних і тих розмитих плям й уявлень художника. SpaceX спробує здійснити сміливу посадку на морську платформу й розпочнеться довготривала експедиція на борту Міжнародної космічної станції (МКС). А передова техніка в космосі й на Землі може прокласти шлях до відкриття для астрономії вікна гравітаційних хвиль. Ось 10 безпомилкових ставок від Universe Today, щоб стежити за ними в новому році:

10. LISA Pathfinder

LISA Pathfinder в точці L1 (в уявленні художника)

LISA Pathfinder в точці L1 (в уявленні художника). Фото: Європейське космічне агентство.

Космічний зонд LISA Pathfinder, попередник повноцінного детектора гравітаційних хвиль космічного базування, буде запущений за допомогою ракети-носія Vega з космодрому Куру (Французька Гвіана) в липні 2015 р. LISA — майбутній космічний проект (Laser Interferometer Space Antenna), а місія зонда Pathfinder в тому, щоб дістатися точки Лагранжа L1 системи Земля—Сонце й перевірити його найважливіші технології. LISA Pathfinder має прокласти шлях для космічної місії LISA — серії з трьох окремих космічних апаратів, запропонованих для запуску в 2030-х роках.

9. AdLIGO виходить в онлайн

Погляд вздовж одного плеча LIGO в Ганфорді

Погляд вздовж одного плеча LIGO в Ганфорді. Фото автора.

Якщо говорити про гравітаційні хвилі, то ми можемо, нарешті, отримати перший прямий доказ їх існування в 2015 році, коли лазерний інтерферометр Advanced LIGO розпочне роботу в нормальному режимі. Його утворюють два Г-подібних детектори AdLIGO (один з них міститься в Лівінгстоні, штат Луїзіана, а другий в Ганфорді, штат Вашингтон), чутливість яких буде вдесятеро вищою, ніж її мала обсерваторія LIGO.

[Читати далі]