astro |
Надіслано: 13 Березня, 2009 - 18:15:58
|
Адміністратор
Повідомлень всьго: 92
Дата реє-ції: Лют. 2010
|
Так, знайомий. Знайомий також з деякими іншими цікавими речами, які можна використовувати для цілей астрономічної освіти.
Коли кажу "можна", то маю на увазі, що у дійсності їх практично у нас (і не лише у нас) не використовують.
Парадокс?! Ні, пояснення дуже просте - освітній процес вимагає не лише "інструмента", але й чіткого опису (з позиції дедактики - обгрунтування й методики використання) педагогічних можливостей такого інструмента, правил його використання тощо.
Учитель на уроці має дуже чітку послідовність дій (регламентовану часом!), а тому він результативно може застосувати тільки рафінований, зазделегідь підготовлений і, що дуже бажано, опробований матеріал. Він практично не має можливості підключатись до мережі Інтернет в реальному часі (а якщо і має, то там на нього повинен "чекати" готовий фрагмент його конкретного урока).
До чого це все я. Та до того, що використання наявних вже зараз електронних продуктів вимагає неодмінної попередньої підготовки учителя. Не всі у нас, на жаль, новатори й ентузіасти.
Зрештою, це не справа учителя - "підносити собі снаряди".
Це справа дидактів (методистів), себто, діячів педнауки. |
|
|
Yura Zaets |
Надіслано: 15 Березня, 2009 - 23:23:05
|
Junior Member
Повідомлень всьго: 57
Дата реє-ції: Березн. 2009
Звідки: село Степне, Полтавська область, Полтавський район
|
Іван Крячко пишет:
Цитата:До практичних занять потрібно підходити зважено, з урахуванням всіх обставин, що регламентують курс астрономії (є програма лише на 35 год. чи 68 год., є у цій програмі багато такого, що не можна пояснити лише зі спостережень). Курс астрономії має бути збалансованим як стосовно теоретичних, так і практичних робіт.
Навчальна програма річ серйозна! Створюється вона зрозуміло не на один рік, і тому повинна враховувати всі особливості і тонкощі даного предмету, баланс теорії і практики. Це безумовно так.:umnik: Про диференціацію такої програми для різних профілів немає і мови. Педагогічна практика показує, що це найкращий шлях для формування в дітей, відповідно до їх нахилу, рівня астрономічних знань.
Але…:shuffle: Річ в другому. Навіть при ідеальній, чітко виписаній програмі, прекрасних підручниках і посібниках ми можемо мати ( і зараз маємо ) низький рівень астрономічної освіти. Причин такого становища багато. Якщо при вивченні цього предмета опиратися тільки на курс інваріантної складової в 12 класі, то ми мало продвинемося вперед. Повторюся із сказаного раніше – потрібна потужна мотивація, яка б заохотила якомога більше дітей, і на мою думку ( підтверджену досвідом ) вона перш за все повинна іди від СПОСТЕРЕЖЕНЬ. Але звідки взяти час? Програма чітко регламентована. На мою думку це максимальне розширення позакласної, гурткової і наукової роботи в системі МАН, і особливо серед дітей середнього шкільного віку, які найбільш психологічно відкриті для цих знань. І посіяне в цей “благодатний грунт” зерно дасть прекрасні сходи в 12 класі. І тоді ніяка теорія не буде страшна! А для того, щоб була “мода на інтелект” ( і на астрономічний зокрема ) потрібно крок за кроком намагатися формувати масову свідомість нашого суспільства, створювати його позитивне і зацікавлене ставлення до науки. І тут нам є чому повчитися в американців :
- програма “Вчитель в космосі” – проведення уроків з орбіти;
- запуск космічного телескопа – акція по створенню назви цього апарата;
- акція відправ своє ім’я в космос;
- велика кількість науково-популярних фільмів;
- існування сайтів, які приймають і публікують спостереження аматорів астрономії ……
і маса інших прикладів. Цікаво, захоплює?! І не тільки дітей. А для них, так це дуже потужній стимул розвитку!
А що маємо ми? Жодної передачі ( за часи незалежності ), навіть на державному каналі, які б популяризували науку, астрономію, пріоритети інтелектуального розвитку. Ми космічна держава! А хто, крім вузького кола фахівців, знає про ці здобутки? Де загубилися в популярних FM- діапазонах прекрасні колись на державному українському радіо передачі Шкільного наукового товариства, яка заохочувала дітей, і особливо сільських, різними конкурсами. Я особисто ще більше зацікавився наукою про Всесвіт, слухаючи років 25 назад прекрасні розповіді наших київських астрономів Чурюмова і Тельнюка-Адамчука…
На мою думку, потрібно починати з простого, з відновлення і модернізації того кращого, що в нас уже було. Рухатись в тому напрямку, щоб якогомога більше дітей заохотити до пізнання відкритої Книги Всесвіту! Потім буде що диференційувати.
А концепції і програми…. Давайте подивимось що зараз відбувається в нашій країні при дуже гарно виписаній Конституції! :insane:
|
|
|
astro |
Надіслано: 16 Березня, 2009 - 08:46:09
|
Адміністратор
Повідомлень всьго: 92
Дата реє-ції: Лют. 2010
|
Цитата:На мою думку, потрібно починати з простого, з відновлення і модернізації того кращого, що в нас уже було. Рухатись в тому напрямку, щоб якогомога більше дітей заохотити до пізнання відкритої Книги Всесвіту! Потім буде що диференційувати.
А концепції і програми…. Давайте подивимось що зараз відбувається в нашій країні при дуже гарно виписаній Конституції!
Так, це все має бути саме так! Лише два доповнення. По-перше: папери мають бути (концепції, програми тощо) бодай для того, щоби спершу власне прихильники астрономічної освіти розуміли про що йдеться й що потрібно зробити (чітко написані, оговорені широким загалом фахівців, відповідним чином затверджені папери - необхідна річ, у цьому я особисто не один раз переконувався). Зазначу, що у цьому питанні ми маємо майже все необхідне.
По-друге: зрозуміло, що питання лобіювання астроосвіти й популяризації астрономії - "на совісті астрономів (як професіоналів, так і аматорів). Якщо астрономічна громада буде інертною (ба, навіть, байдужою), то це питання за неї ніхто вирішувати не буде. Тут у нас також є значний прогрес. УАА налаштована діяти максимально.
Отже, моя особиста думка така: ми подолали перший етап - організаційний. Зараз нам потрібно переходити до конкретних дій - певних проектів. Для цього потрібно визначити, що варто зробити у першу чергу, як це можна зробити (яким коштом, хто буде задіяний, яким має бути результат...). |
|
|
|