Дякую, Юрію!
Судячи з вміщених на сайті фотографій, "Ночі Галілея" (світла пам'ять видатному вченому) пройшли на Полтавщині дуже гарно. Особливо важливо, що до події були причетні учні.
131. astro - 09 Листопада, 2009 - 20:29:36 - перейти к сообщению
132. Yura Zaets - 11 Листопада, 2009 - 08:34:09 - перейти к сообщению

У рамках Міжнародного року астрономії запущено новий проект, "Звіти про спостереження Невпізнаних Аерокосмічних Явищ 2009" http://www.uapreporting.org/ . Мета проекту - збір та вивчення звітів про спостереження таких явищ астрономами (як професіоналами, так і аматорами). Тепер, для того, щоб повідомити про спостережуване явище, потрібно просто скачати анкету з сайту проекту , заповнити її і відправити по електронній пошті.
За інформацією з http://www.astronet.ru/db/msg/1236871
133. аматор - 13 Листопада, 2009 - 11:39:00 - перейти к сообщению
Навіщо це потрібно робити астрономам?
134. astro - 13 Листопада, 2009 - 18:23:14 - перейти к сообщению
Астрономам, можливо, це й не буде цікаво, але, зважаючи на зацікавленість широкої громади до питання НЛО, відкриття інтернет-ресурсу - правильний крок.
135. Олег Малий - 09 Грудня, 2009 - 01:43:40 - перейти к сообщению
Мною перекладена безкоштовна програма Observation Manager для Linux, Mac, Solaris, Windows
Див англійську версію http://observationmanager.wordpress.com/ та http://observation.sourceforge.n...screenshots.html
Українська версія буде доступна для вільних завантажень після додаткового виправлення перекладу.
Див англійську версію http://observationmanager.wordpress.com/ та http://observation.sourceforge.n...screenshots.html
Українська версія буде доступна для вільних завантажень після додаткового виправлення перекладу.
136. Mykola - 17 Грудня, 2009 - 18:50:33 - перейти к сообщению
Аби астрономія стала популярною наукою, треба виконати дві основні умови:
1. Популяризація. Не замикатися в собі, а обмунюватися інформацією з усіма, при тому не на мові астрології (яку я, до речі, поважаю), а побутовому жаргоні, хоча би, класичній мові. Я розміщую інфо на своїх сторінках із усіх джерел, але як сам розумію, та зважаючі на рівень своїх учнів (http://physik.at.ua/). ТРЕБА СТВОРИТИ СВОЮ СІТКУ, В ЯКУ БУДУТЬ ПОТРАПЛЯТИ НЕБАЙДУЖІ. Це обмін посиланнями...
2. Доступність. Ті поняття та погляди, які пропонуються зараз у школі застаріли. Більш того, зважаючі на примітивізм навчання, вони вводять учня в стан коми: з одного боку Сонце сходить на сході, а з другого - рухається на захід небесною сферою... Збоживоліти можна! Це ж не ХІХ, навіть не ХХ сторіччя! Вже ХХІ! Треба звести все до одного погляду, а не з різних боків. Із точки зору Місяця все вийшло ще більш заплутаним.
Сонце - центр системи, ось звідти і треба дивитися, а наслідки, - це наслідки, а не першопричина.
1. Популяризація. Не замикатися в собі, а обмунюватися інформацією з усіма, при тому не на мові астрології (яку я, до речі, поважаю), а побутовому жаргоні, хоча би, класичній мові. Я розміщую інфо на своїх сторінках із усіх джерел, але як сам розумію, та зважаючі на рівень своїх учнів (http://physik.at.ua/). ТРЕБА СТВОРИТИ СВОЮ СІТКУ, В ЯКУ БУДУТЬ ПОТРАПЛЯТИ НЕБАЙДУЖІ. Це обмін посиланнями...
2. Доступність. Ті поняття та погляди, які пропонуються зараз у школі застаріли. Більш того, зважаючі на примітивізм навчання, вони вводять учня в стан коми: з одного боку Сонце сходить на сході, а з другого - рухається на захід небесною сферою... Збоживоліти можна! Це ж не ХІХ, навіть не ХХ сторіччя! Вже ХХІ! Треба звести все до одного погляду, а не з різних боків. Із точки зору Місяця все вийшло ще більш заплутаним.
Сонце - центр системи, ось звідти і треба дивитися, а наслідки, - це наслідки, а не першопричина.
137. astro - 17 Грудня, 2009 - 21:55:04 - перейти к сообщению
Погляди Mykoly стосовно викладання астрономії у школі є вельми цікавими. А які питання (поняття та погляди) є також застарілими, окрім пояснення руху Сонця? Напишіть, будь ласка!
138. Mykola - 18 Грудня, 2009 - 08:05:25 - перейти к сообщению
Проблема не в засарілость знань, а в плутанині. Дотепер, наприклад, учні вивчають спочатку на уроках астрономії термоядерні реакції на Сонці, а потім, наприкінці навчального року, на уроках фізики знайомляться із самим поняттям "термоядерна реакція".
Можливо, що цей клубок розмотає нова, 12-річна система, але, я так думаю, відрив від фізики (курс буде закінчено в 11-му класі), тільки послабить позиції астрономії...
Повертаючись до популяризації, хочу ще раз підкреслити, що треба забезпечити доступність до інформації дітей та спрощення теорії до їх рівня знань.
Зважте й на те, що зараз багато дітей і неба нічного не бачать...
Можливо, що цей клубок розмотає нова, 12-річна система, але, я так думаю, відрив від фізики (курс буде закінчено в 11-му класі), тільки послабить позиції астрономії...
Повертаючись до популяризації, хочу ще раз підкреслити, що треба забезпечити доступність до інформації дітей та спрощення теорії до їх рівня знань.
Зважте й на те, що зараз багато дітей і неба нічного не бачать...
139. astro - 18 Грудня, 2009 - 08:41:08 - перейти к сообщению
Шановний Mykola все, про що Ви написали - слушно. Маємо і неузгодженість програм (читай, змісту навчальних дисциплін) і, певно, "розбалансованість" Типового навчального плану тощо.
Зауважу, проте, що всі ці речі не впали до нас з неба. Ці труднощі створені нашими колегами (навіть за нашої участі, чи, що буває значно частіше, мовчазної не участі). А ми всі (учителі, викладачі, активісти й співчуваючі) потім долаємо створені труднощі.
Як чинять справді розумні люди - спершу домовляються, узгоджують, апробовують, а вже потім впроваджують.
Висновок. Дослухаймося один до одного, єднаймося і не будемо байдужими!
Зауважу, проте, що всі ці речі не впали до нас з неба. Ці труднощі створені нашими колегами (навіть за нашої участі, чи, що буває значно частіше, мовчазної не участі). А ми всі (учителі, викладачі, активісти й співчуваючі) потім долаємо створені труднощі.
Як чинять справді розумні люди - спершу домовляються, узгоджують, апробовують, а вже потім впроваджують.
Висновок. Дослухаймося один до одного, єднаймося і не будемо байдужими!
140. Yura Zaets - 21 Грудня, 2009 - 12:26:31 - перейти к сообщению
21 грудня в 17 годин 45 хвилин по всесвітньому часу центр Сонця віддалиться від небесного екватора до півдня на відстань 23°26'25", після чого схилення почне збільшуватись. Це відподає початку АСТРОНОМІЧНОЇ ЗИМИ і найкоротшому дню в Північній півкулі.
Саме цій події присвячений один із останніх проектів в рамках МРА-2009 – “Астрономія без меж”
http://www.astronomerswithoutbor...borders/183.html
Мета цього дійства – популяризація астрономії через тротуарні спостереження. Приєднуємося! При теперішніх занадто складних погодних умов, НЕБО все ж таки прогнозується бути ясним!
Саме цій події присвячений один із останніх проектів в рамках МРА-2009 – “Астрономія без меж”

http://www.astronomerswithoutbor...borders/183.html
Мета цього дійства – популяризація астрономії через тротуарні спостереження. Приєднуємося! При теперішніх занадто складних погодних умов, НЕБО все ж таки прогнозується бути ясним!
